Tack Mia Törnblom

Vi vill tacka underbara Mia Törnblom som gjorde onsdagen 4/12 till något alldelles extra. I en ruskigt och blåsigt väder höll Mia en fantastisk föreläsning om livet och hur man ska förstärka sin självkänsla och sitt självförtroende.

IMG_1489

Innan föreläsningen började hade vi en stund med Mia då vi ställde några frågor. Nedan finns även en kort sammanfattning av föreläsningen

Mia, när man vaknar på morgonen och känner ” nej, jag orkar inte, jag känner att min energinivå inte räcker till” vad gör du då?

”Jag har aldrig sådana morgonar. Jag förbereder mig kvällen innan på att nästa dag ska bli helt fantastisk. Om det är något tungt jag bär på, något som kanske gör mig ledsen, ser jag till

att reda ut det kvällen innan, jag går igenom alla tankar och funderingar  innan jag somnar så att jag inte tillåter min nästa dag att kännas svår.

Vad är det bästa tipset för att följa sina drömmar?

Att våga. Man ångrar alltid saker som man aldrig gjorde eller prövade. Du förlorar ingenting på att ta en risk eller att ta det där extra steget.

Det extra steget kommer att ge dig erfarenhet, och du lär dig av dina misstag.

Att assa och peppa sig själv enligt Mia

Många människor är oerhört ambitiösa och känner att de måste prestera till det yttersta. När vi gör något bra, glömmer vi väldigt ofta att berömma oss själva. Istället blir vi självkritiska och ser det vi har åstadkommit som en så kallad baggis! Vi måste lära oss att assa! När vi assar sänder vi signaler till hjärnan som säger att det vi nyss åstadkom var bra, och att vi kommer då att lagra minnet av det bra vi nyss åstadkom! Genom att assa, säk

rar vi då också samma eller en liknande prestation att lyckas!

9

Exempel på att assa: En fotbolsspelare gör mål. Eftter ett mål har gjorts har varje spelare en jargong. Han kanske glider på planen med knäna före, eller

gör ett hopp i luften, eller drar tröjan över huvudet! Genomatt göra så,sänder de signaler till att det målet var en bra prestation som ska lagras till ett minne! De assar! När de inte gör mål, gör de oftast ingenting. Det är något som Inte ska lagras i minnesbasen.

Med andra ord, Vi måste assa! Vi måste berömma oss själva och tillåta oss sjäva att känna ! Det är också OK att inte få den där befodran på jobbet trots allt slit,  eller att inte får alla rätt på provet i skolan.

Vi gör så gott vi kan och det räcker! Vi duger precis som vi är!8

Kommentera

